Saturday, July 24, 2010

HydroSPA Terapi

'Home HydroSPA' adalah kaedah mandian moden 15 minit buih ultrasonik(ultrasonic hydrotherapy bubble bath) untuk kesejahteraan dan kesihatan sekeluarga. Ianya direka oleh Sebastian Kniepp Hydrotherapy Institute di German – pusat rujukan tertua (>100 tahun) dan terkemuka dunia untuk hidroterapi dan naturopati. HydroSPAdapat menghilangkan tekanan stress, merehatkan badan (relax), menyahtoksin (detoxification), urutan badan (massage),menghilangkan keletihan fizikal, senaman pasif, peredaran darah disamping menjaga kesihatan (health & wellness).
Sistem HydroSPA yang unik dengan pengunaan teknologi nano mampu menghasilkanSinar Infra Merah, Ozon, Oksigen, Ion-ion negatif dan hidrotherapi ultrasonik, yang memberi kesan/manfaat seperti berikut:

# Melegakan kesakitan otot, kekejangan, ketegangan atau lain-lain penyakit yang berkaitan dengan sistem anggota tubuh.
# Membantu mengurangkan sakit kepala/migrain, insomnia dan gangguan tidur
# Meningkatkan sistem imun dan menambah antibodi
# Kesan urutan (15 minit SPA bersamaan 1 jam urutan seluruh badan) – 46 liter/saat air ( gred perubatan) gelombang air ultrasonik (bersamaan tenaga sekuat 1.2 kg) akan mengurut keseluruhan tubuh badan – amat menenangkan & membaik pulih semulajadi
# Menyah toksik di seluruh badan (mandian tub dalam minit ke-2, anda akan merasakan kulit terasa licin, seperti ikan keli – proses menyah toksik berjalan)
# Senaman pasif (15 minit SPA mampu mambakar 350 kalori bersamaan ’jogging’ selama 3 - 5 km). Senaman ini sesuai bagi mereka2 yang berpenyakit kronik seperti sakit jantung, strok, kencing manis akut (gangrene), gout, arthritis, sakit pinggang, dsb- yang biasanya tidak dapat langsung tidak dapat membuat senaman berat, justeru tidak dapat mengeluarkan toxin badan/peluh. Tetapi dengan mengikuti terapi HydroSPA, mereka2 ini dapat berpeluh seperti sediakalan, sama seperti melakukan senaman berat seperti berjogging.
# Pembersihan menyeluruh (tanpa penggunaan sabun) – terapi ini benar-benar membersihkan keseluruhan tubuh badan, kotoran/toksin yang keluar dari tubuh badan jelas kelihatan terutama pada awal sesi SPA.

HydroSPA di hasilkan untuk orang-orang yang sihat namum telah ada testimoni penggunaHydroSPA untuk pelbagai penyakit terutamanya yang berkaitan denganmasalah peredaran darah, maasalah 'neuro' - saluran pembuluh darah, masaalah detox badan dan sistem imun yang lemah - sakit jantung, angin ahmar, gangren, kencing manis, kanser, gout, darah tinggi/rendah, dermatitis dan banyak lagi.Ianya juga bermanfaat bagi mereka yang kurang bersenam (sebagai satu bentuk senaman pasif), memberi ketenangan, mengurangkan tekanan, menyah-toksik, juga untuk tujuan pelangsingan dan kecantikan (pembersihan menyeluruh).

Sejak akhir-akhir ini, terdapat beberapa doktor biasa dan juga doktor pakar di Malaysia yang menggunakan HydroSPA di klinik-klinik mereka. Ini adalah kerana rawatan hidroterapi HydroSPA telah diterima pakai didalam perubatan moden.

Maklumat lanjut, hubungi @ datang terus ke pusat rawatan:

PDK Mutiara, KG 0329, Kampung Ganggarak,

Jalan Pohon Batu, 87000 Wilayah Persekutuan Labuan . Tel : 087 467806

No comments:

Post a Comment